photo Al-Attas.jpg
 photo pesan.jpg

Thursday, July 24, 2008

Muzakarah Tenggelamkan Isu Minyak dan Altantuya

Bijak sungguh media perdana melarikan isu rakyat. Semua orang bercakap isu muzakarah. Kalau dulu sambil bubuh minyak, ada maki Umno-BN, kerana minyak mahal. Kadang-kadang penjaga pam yang tidak berdosa pun kena marah kerana minyak mahal. Dia tidak berdosa yang berdosanya pemimpin dan orang yang mengundi BN kerana pemimpinnya telah menindas rakyat dan mencekik darah rakyat.

Memang pemimpin Umno ini daripada awal lagi tidak boleh percaya. Sejarah pengkhianatan Umno pada Islam dan Melayu amat banyak. Umno yang sudah berumur 62 tahun, kalau ikut umur umat Nabi Muhammad s.a.w. nampaknya umurnya semakin hujung usia.

Umno lemas sekarang, kalau ada buaya di depan pun ia akan berpaut. Ia memerlukan talian hayat kerana nyawa sebenarnya sudah tidak ada. Umno menghidap penyakit kritikal, kencing manis, darah tinggi, jantung, gaut. Sudah nazak, untuk ditalkin sahaja.

Apa yang berlaku pada hari ini adalah mainan media yang menjadi kuda tunggangan Umno untuk menghancurkan perpaduan parti dan menimbulkan rasa curiga di kalangan Pakatan Rakyat. Mereka cuba menimbulkan keraguan supaya Pakatan Rakyat berpecah sesama sendiri.

Akhbar dan media perdana melaporkan (20 Julai), Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi mendedahkan ada tiga kali pertemuan dengan pimpinan tertinggi PAS membincang masalah Islam dan Melayu.

Maka malam 20 Julai, Harakahdaily menyiarkan kenyataan Presiden PAS memang ada pertemuan selepas PRU ke-12 yang diwakili oleh YB Timbalan Presiden, Ustaz Nasharudin Mat Isa; Dato� Mustafa Ali (Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat) dan YB Khalid Samad iaitu Timbalan Pesuruhjaya Selangor.

Persoalannya kenapa Abdullah mendedahkan perkara ini kepada media. Apa perlu beliau membuat kenyataan ini. Daripada awal lagi kita sudah melihat pemimpin Umno tidak jujur. Di sini kita boleh andaikan bahawa tujuan dia untuk memecahbelahkan perpaduan Pakatan Rakyat dan menimbulkan kerisauan pengundi PAS yang kononnya PAS hendak masuk BN.

Presiden Umno juga hendak menunjukkan kepada rakyat walaupun nampak lembik macam tidak cukup zat besi, "Aku berjaya menundukkan PAS yang boleh dianggap 'Singa Malaya' untuk ikut aku. Maka tertolaklah hujah yang mangatakan aku tidak bermaya seperti yang selalu dihujah oleh musuh politik dalam Umno sendiri."


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Muzakarah Tenggelamkan Isu Minyak dan Altantuya"