photo Al-Attas.jpg
 photo pesan.jpg

Wednesday, July 16, 2008

"Tiada sebab untuk saya kembali"

Kesekian kalinya saya didatangi oleh orang perseorangan atau perkumpulan sehingga saat ini meminta dan merayu agar saya kembali ke kampus KUIS sebagai seorang mahasiswa. Saya sendiri pun tidak pasti sudah berapa banyak perkara ini diutarakan kepada saya. Para pemimpin mahasiswa adalah antara yang terlibat dalam usaha ini.

Pembaharuan. Itulah topik perbincangan di antara saya dan mereka. Semua yang menemui saya menjadikan ini sebagai mauduk.

Nyatanya, saya amat maklum dan faham akan apa yang bermain di fikiran mahasiswa kini. Bukan saya tidak peka dan prihatin. Juga bukan saya tidak mahu sambut hasrat dan rayuan mereka.

Perlu diingat, setakat ini saya tidak punya sebab untuk kembali ke arena itu. Sejauh ini, inilah pendirian saya. Akan datang saya tidak tahu. Diulangi, akan datang saya tidak tahu. Cukuplah saya katakan ini sebagai menjawab semua permintaan mereka.

Sebagai imbalannya, saya sudah pun membawa (memujuk) masuk bekas-bekas pemimpin mahasiswa (bekas anggota MPPKUIS).

Tambahan dari itu, saya ingin memaklumkan di sini bahawa selepas ini akan berlaku kemasukan secara pukal nama-nama besar KUIS. Tiga "Tan Sri" akan kembali sebagai mahasiswa pada Oktober ini. Insya-Allah, itu janji saya dan mereka sememangnya telah maklumkan perkara kepada saya selepas beberapa siri perbincangan yang tidak kurang panjang juga.

Mereka punya pandangan yang jelas dan visi terkedepan. Sepak terajang sudah mematangkan mereka.

Maka ini sudah lebih dari memadai. Saya yakin gandingan Orde Lama dan Baru akan mampu mengangkat gerakan mahasiswa di peringkat yang lebih tinggi.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on ""Tiada sebab untuk saya kembali""