photo Al-Attas.jpg
 photo pesan.jpg

Tuesday, January 6, 2009

PRK: Pilihanraya Luar Biasa dalam Sejarah

Hari ini sememangnya saya sibuk dengan macam-macam kerja yang perlu diselesaikan hari ini juga. Kalau bertangguh, maka makin bertambunlah jawabnya. Dari Bukit Mahkota ke Seri Kembangan. Kemudian turun Bandar Baru Bangi.

Dalam kesibukan yang dihambat waktu, saya terima panggilan dari Ahli Lembaga Pengarah Aman Palestin. Saya diarah ke pejabat Aman Palestin untuk berbincang soal demonstrasi di Shah Alam.

Tiba-tiba dapat pula SMS dari sahabat saya. Isu PRK. Semua calon kerusi Fakulti menang tanpa bertanding.

Saya terkedu dan terkesima seketika. Apa benarkah perkhabaran yang sangat luar biasa ini? Mana taknya, belum pernah dalam sejarah PRK di kampus universiti Islam terjadi fenomena ini. Kalau kerusi FTSI yang menang tanpa bertanding, itu biasalah.

Saya menjangkakan memang tak sengit. Tapi takdelah sampai tahap ini.

Rata-rata berkongsi nada yang sama. Macam esok Malaysia ini diisytiharkan akan berlaku peperangan. Habis semua bertempiaran lari.

Asalnya saya sudah bersedia untuk membuat komentar yang mungkin sedikit panjang berkaitan calon apabila maklumat dihantar kepada saya. Alih-alih, saya pun tak tahu apa yang ingin dikomentarkan. Bukanlah takde langsung cuma bukan masanya.

Insya-Allah, ada beberapa perkara yang saya akan sentuh sepanjang PRK berlangsung. Saya tunggu dan lihat.





Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "PRK: Pilihanraya Luar Biasa dalam Sejarah"