Tuesday, January 13, 2009

PRK: SokonganTerbuka Untuk Nasrul Izad

Salam Pilihanraya dan Selamat Mengundi saya ucapkan kepada seluruh warga KUIS.

Dikesempatan yang amat bermakna ini, saya menyeru agar keluar mengundi bagi menunaikan tanggungjawab masing-masing sebagai warga yang berhemat tinggi.

Ingatlah setiap undi adalah menjadi tanggungjawab anda dan akan dipersoalkan di Mahsyar kelak. Oleh itu, berfikir dan istikharahlah sebelum mengundi. Mudah-mudahan pilihan kita itu dipimpin oleh Allah swt.

Ini adalah titik penting bagi melakar dan mencorak setahun mendatang ini. Kepemimpinan yang akan diberi amanah dalam memegang tampuk kepimpinan seharusnya sudah bersedia dari segenap segi dan aspek.

Amatlah malang jika para calon hanya tahu bagaimana untuk memenangi tetapi lupa untuk merenung dan merencana bagaimana nak diisi kemenangan itu. Mengisi kemenangan adalah jauh lebih utama dan sukar daripada stategi meraih kemenangan.

Ujian demi ujian, mehnah demi mehnah pastinya akan datang bertamu dan menyapa. Maka rugi besarlah mahasiswa jika pemimpin harapan mereka gagal untuk bertindak dengan bijak dan saksama.

Saya memberikan sokongan penuh kepada bekas Pengerusi Sekretariat Induksi dan Taaruf MPPKUIS 2006/2007, Sdr. Nasrul Izad B. Mohd Isa yang bertanding pada PRK kali ini. Sesungguhnya hasrat untuk bertanding oleh penerima Anugerah Tokoh Kepemimpinan Terbaik sempena Istiadat Konvokesyen KUIS ke-10 tahun lepas adalah sangat tepat dan membawa satu harapan baru kepada warga kampus. Nasrul Izad adalah salah seorang yang saya kagumi perancangan dan gerak kerja yang dilakukan ketika kami sama-sama diberikan amanah sebagai anggota MPPKUIS dua tahun lalu. Diharap dengan kemasukan semula, Nasrul Izad mampu menggembling usaha bagi meneruskan penambahbaikan seterusnya memperjuangkan hak-hak mahasiswa yang dijamin oleh perlembagaan.

Beliau adalah orang yang paling layak bagi menerajui badan tertinggi mahasiswa itu.

Salam PRK dan Selamat Mengundi.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "PRK: SokonganTerbuka Untuk Nasrul Izad"