photo Al-Attas.jpg
 photo pesan.jpg

Thursday, March 11, 2010

Biar Gambar Bercerita
















"Dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan sampaikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang bersabar. (Iaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata, sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nyalah kami kembali."

[Al-Baqarah 2:155-156]

Dalam dunia kewartawanan, sekeping gambar lebih berkuasa daripada seribu kata-kata. Maka saya pulangkah kepada sahabat-sahabat sekalian untuk menilai sendiri hakikat sebenarnya di Gaza.

Bandingkan dengan Amerika, Poland, Equador, Guatimala, China, England, Jepun, Mexico, Mesir, Arab Saudi, Australia, Italy, Turkey, dan juga kita, Malaysia.

Betapa sukarnya untuk mereka mendapatkan keperluan harian. Kita? Alah...itu gampang saja. Ada wangnya terus meluru ke kedai lalu membeli apa sahaja.

Kehilangan khilafah jelas satu kesukaran kepada ummah kerana saban hari dibuli dan dizalimi oleh puak kuffar. Masalah ummat tidak pernah surut bahkan menggunung menimbun.

Nak harapkan OIC untuk membela Al-Aqsa Al-Mubarak dan Palestin? Oooo...i see. Noktah. Entahlah. Bukankah OIC ditubuhkan bertolak atas peristiwa pembakaran Masjid Al-Aqsa, simpati kita hanya sekadar itu. Ia sudah mandul tidak mengakar bumi.

Cuma lihat kembali gambar-gambar di atas satu persatu. Soalnya, cukupkah sekadar melihat?

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

1 comments: on "Biar Gambar Bercerita"

nurulhuda said...

SALAM JIHAD UTK PEJUANG HARAKI. ANA BERSYUKUR KRANA MASIH ADA YG CAKNA DGN ISU SEDARA SEAGAMA. MOGA TERUS ISTIQAMAH DLM PERJUANGAN. HIDUP MULIA MATI SYAHID!